dinsdag 10 maart 2015

Kassa-gesakker

38 weken zwanger intussen. Dat mag gerust hoogzwanger genoemd worden. Waar ik tot een goeie maand geleden de eerste was om te roepen dat men mij niet als zieke moest behandelen, daar ben ik nu van af gestapt. Intussen is het meer van "Zeg, ziƩ jij nu niet dat ik hoogzwanger ben? Wees eens wat galanter dan!"

Waar gaat het over? Mijn uitstapje naar de plaatselijke supermarkt. We gaan die niet bij naam noemen maar het begint met een C en rijmt op allez-gij-boer.
Ik waggel richting kassa, en zoals altijd, kies ik de verkeerde. Er was er maar ene open, maar bon, het was de verkeerde. De drie mensen voor mij gaapten mij aan alsof ik elk moment zou bevallen of ontploffen. Ik probeer zo subtiel mogelijk te tonen dat ik niet veel bij heb, namelijk 7 artikelen. Vlug draaien die hoofden weg, ongemakkelijk want ze zouden mij eens moeten voorlaten, oh help.
Het tempo van de kassierster was bedenkelijk. Toen er nog drie mensen achter mij aanschoven, besloot ze dan maar haar bestie om te roepen om de volgende kassa te openen. Tegen dat ik goed en wel in gang was om toch maar naar de andere rij te verhuizen, liepen die van achter mij net geen recordtijd richting mijn doel. Fuck it dan maar, ik blijf hier wel staan. Dan zucht ik maar nog es lekker luid. Dat is gepermitteerd in mijnen toestand.
De kassiersters kwetterden lustig verder. En dat mogen ze van mij. Maar elementaire beleefdheid zegt toch dat je je klant aankijkt he? En al zeker wanneer je geld aanneemt en teruggeeft? Zo'n machine van in het lunapark met grijphand was er niks tegen.

Ach, het zijn de hormonen, hoor ik u denken. Kan goed zijn. Ik maak mezelf toch de bedenking of onze Vlaamse supermarkten niet even in de leer kunnen gaan bij onze Franse buren. Daar hebben ze in Auchan bijvoorbeeld een kassa, voorbehouden voor zwangere vrouwen... wat mij betreft een gat in de markt! En ge weet wat ze zeggen: beter een gat in de markt dan de markt in uw ...



1 opmerking: