dinsdag 3 november 2015

Fun List: 1/7 - de harembroek

Het eerste item van de Fun List is afgevinkt: Ik kroop deze avond nog eens achter mijn naaimachine. Het was verdorie lang geleden. Ik was bijna vergeten hoeveel voorbereidend werk er in kruipt. 

Wat wou ik maken... Wel, aangezien Wiezewup groeit als kool, heeft ze nieuwe kleren vandoen. Jeansbroeken, daar past die niet in. Heerlijk dikke billetjes, maar vreselijk ambetant om broeken te vinden. Bijgevolg draagt ze vaak leggings in het alomgekende patroon. Zonder afbreuk daaraan te willen doen, wou ik eens iets anders dan dat. Een harembroek, ja! Ik zocht en vond een Franstalig patroon

Wie mij een beetje kent, weet dat moi et François niet zo goed overeenkomen. Gelukkig had ik aan het patroon genoeg en kon ik voor de rest teren op mijn ervaring (heerlijk toch, die bescheidenheid). 

Twee pandjes knippen, tailleband en enkelboordjes, dat ziet er zo uit: 


Wat zijn die repen daarnaast, vraagt u zich af? Awel, ik had mijn kind toch wat overschat, zo bleek. Ik had maat 18 maand overgetekend. Voor mijn 7-maander, ja. Ik had één uur eerder nog maar pas een luide vloek geproduceerd bij het haar proberen passen van een nieuw kleedje van de JBC, in maatje 80. 't Kind kon er niet in! Dus ik dacht dat een 12 maand wishful thinking zou geweest zijn. Maar kijk, misschien zijn die Franse kinders wel dikker dan de JBC-kinders?  

Dat in elkaar zetten van zo'n broekje, dat valt reuzegoed mee. En wonder-boven-wonder, ik heb eens geen enkel foutje gemaakt! Allee, behalve die ene keer naaldbreuk dan toch... Speldje laten zitten, en Brother strafte onmiddellijk.

Dit is het geworden: 

`
En dan nog de boordjes omslaan: 


Stof: Stoffenspektakel vorig jaar
Boordjes: stevig tricot uit schoonmoeders kast

5 opmerkingen: