zondag 15 november 2015

Ook ik kan raglan!

Een schoon stofke lag al een tijdje in mijn kast, maar ik had last van knipstress en zo. Ik zou er ooit wel een hoodie van maken voor één van mijn girls. Uitstelgedrag, anyone?



Met dit gratis patroon maakte ik een test-longsleeve voor de jongste telg. Ik had hier en daar gelezen dat die raglanmouwen (geweetwel, zo van die mouwen die schuin ingezet worden) echt een piece of cake waren.
En ja hoor, wat een zaligheid. Dat zat hier op 1, 2, 3 in elkaar.
(als in 1: avond patroon printen-knippen-plakken-overtekenen, 2: avond stof knippen, 3: avond naaien).
Ziehier het resultaat:


Hiep hiep hoera, met hier en daar nog eens stevig stoomstrijken, ziet dat er goed uit! Op naar voor echt!

Mijn creatief brein dacht: hmm, zo'n schoon stofke, dat mag wel iets speciaals worden. Dus verlengde ik het patroon gewoon recht naar beneden, en besloot ik om de mouwen in hetzelfde stofje te nemen, maar er witte mouwboordjes aan te zetten. Het kleedje is wat aan de korte kant, maar zal zeker eerst gedragen worden door de oudste Miezemuis, met witte kousebroeken of met een leggingske. Kwestie van het kind een beetje deftig naar den opvang te sturen.

Mijn excuses op voorhand voor de shitload aan cutiepie foto's, maar ik kon écht niet kiezen.

Op deze leeftijd wordt nog niet gesproken over trekt uwen buik in,
nee, peuterbuikjes zijn schattig!
Ze is er mee weg.

U ziet het niet, maar dat was een goedkeurende blik, yes!
Even testen wat ze zo allemaal kan doen met dat jurkje...

Tafelhangen om tv te kijken, check

Sintplaatjes kleuren

Zie, die opperste concentratie, heerlijk toch
#gezouzeopeten

en een danske placeren
waar zijn die baby-billekes toch naartoe...
#peuterwordtkleuter



Stof: Arrows Pale Turquoise - Andrea Lauren
verlengd tot kleedje en met mouwboordjes
Model: Babette, 2j5m

1 opmerking: