woensdag 27 juli 2016

Cheap Chique

Een tijd geleden ging ik eens binnen in de Zeeman, op zoek naar goedkoop ondergoed. Miezemuis is namelijk nog steeds niet zindelijk (echt, tips zijn zo hard welkom want it's driving me crazy) en dan moet dat ondergoed niet te veel geld kosten. Ik stootte daar op een heel mooie kussensloop. Roze met bloemetjes op. Ik wist vrij zeker dat De Vent zijn stoere kop daar niet op zou willen neervleien, dus moest ik iets anders verzinnen want dat stofje, tja, dat moest ik hebben.

Ik maakte er bijgevolg een jurkje van! Het werd een jurkje uit SVDZ, van Emma&Mona. Opnieuw had ik maar weinig zin in knoopsgaten en had ik geen ritsen in huis die bij het stofje pasten, dus knipte ik het achterpand door, voerde ik het lijfje met een stofje uit de Veritas, en stikte ik er zelfgemaakte striklinten tussen. Het rokdeel werd een rimpelrokje. 

Meestal begin ik aan naaiprojecten wanneer de kinderen slapen. Het nameten schiet er dan wel eens bij in. Bijgevolg is het bovenpand (een 98) eigenlijk wat te groot. Maar voor een zomers jurkje is dat nu geen ramp, vind ik. 




Voor mensen die het zich zouden afvragen: neen, mijn kind is geen flamingo.
Haar andere been zit wat verstopt maar is er wel :) 

Met potje op de achtergrond! 

Het moet toch niet veel geld kosten om mooi te zijn hé. De sloop kostte nen euro, de voeringstof had ik nog in de kast (cadeau gekregen vorig jaar) en de striklinten maakte ik van een biaisband van mijn beperkte voorraad. Ik had zelfs nog een stuk over van het bloemenstofje. Wat ik daarmee deed, lees je binnenkort ;-).


8 opmerkingen:

  1. Awel, chique dinges!!
    Enne, zindelijkheidstips, die kan ik je niet bezorgen. Zelfde probleem hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt frustrerend hé! Ik vind dat voorlopig het moeilijkste aan opvoeding. (Wie dit leest, en oudere kinderen heeft, don't burst my bubble just yet ;-))
      We bespreken het maandag eens ;-)

      Verwijderen
  2. Knap gedaan! Naar zindelijkheid toe: begin met ze elk uur (kookwekkertje zetten) op potje te laten gaan. Komt er iets? Groot applaus! Zoniet, volgend uur nog een keer. Daarna verlengen met anderhalf uur, en zo verder. Beloning werkt ook vaak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op die manier hebben we haar "passief zindelijk" gekregen, wat betekent dat ze het kan ophouden en dat ze op ons teken plast. Dus wij zetten haar op het potje voor het eten / na het eten / voor een dutje / na het dutje etc. Het aantal ongelukjes is klein geworden, maar ze geeft dus zelf niet aan dat ze moet plassen. Ook niet echt aandacht voor potje/toiletgebeuren. KA zegt dat we ons "tot 4 jaar" geen zorgen moeten maken maar toch. Voor de juf is dit ook niet plezant want zij kan niet bij elk kindje blijven staan om te zien of ze effectief plassen tijdens zo'n "verplicht moment". Moeilijk!

      Verwijderen
  3. Anneleen De Smet29 juli 2016 om 20:23

    heel knap gedaan! Ik heb mijn zoontje op 3 weken zindelijk gekregen door hem gewoon in van die sponsen broekjes te laten rondlopen. In het begin plaste hij maar in het rond en ik zette hem dan steeds op het potje. Plots had hij de klik om op het potje te gaan zitten. Is het een goede tip of niet, ik weet het niet, maar het werkte wel in mijn geval. Mijn zoontje is 2j en een maand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Gaf je zoontje dan zelf aan dat hij moest plassen? Ging hij zelf naar het potje toe? Misschien moeten we het ook eens zo proberen... Bedankt voor de tip! 2j en 1 maand is trouwens vrij vroeg hé! Lijkt me super. Minder pampers en minder gedoe haha!

      Verwijderen
  4. Hihi, leuk hè als je in de Zeeman je slag kan slaan :) Ik heb er ook ooit eens een kussensloop gevonden die ik moest hebben om een kleedje van te maken. Ze ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen