maandag 21 november 2016

BFL - See You At °19

Dames en heren!

Hier ben ik dan! Toen Annelies en Sarah een tijdje geleden bekend maakten dat een tweede editie van Bloggers For Life in de maak was, en mij vroegen om mee op hun kar te springen, moest ik geen twee keer nadenken. Over de goeie doelen die wij steunen, kan je hier nog eens lezen.

Je moet mij een beetje kennen om te weten dat ik eerst een paar weken heb zitten tobben en twijfelen.
Wat ga ik maken? Een jurkje? Rokje? Deken? Mandje? Hemdje? Pyjama? Knuffel? 
Gaan de mensen daar wel interesse in hebben? 
Gaat dat wel een beetje verkopen? 
Dat is wel voor het goede doel hé seg, dat moet goed zijn hé. 
...
Ja, ik heb nog altijd last van dat onzekere gevoel :-).

Uiteindelijk ben ik binnen mijn comfort zone gebleven, en naaide ik een jurkje met een eenvoudig patroon uit SVDHZ. Het is maat 98-104 geworden, de maat die Babette nu draagt.
Het stofje lag hier al even in mijn kast te wachten op een heel mooi project. Ik ben zo verliefd op de stofjes van Soft Cactus, en zeker die zachte viscose-lijn van See You At Six. Ik koos de muntversie van de Triangles.
Qua afwerking liet ik mij inspireren door een Filou-jurkje van ons jongste sprot en koos voor zwarte accenten: een zwart half kraagje dat je op de rug niet ziet, een zwarte paspel rond het middel, en daaronder zwarte kniekousen. Hoe cool zijn kniekousen trouwens wel niet!? De rits is trouwens blinder dan blind, en ik trotser dan trots ;-).

*** tromgeroffel ***

Hier is het dan, mijn creatie, u gepresenteerd door model Babette. De allures werden niet gefotografeerd, maar trust me, ze waren er.

Zwier-en-zwaai!

Soms hebt ge al eens chance als je een foto neemt, dat alles precies klopt :-)

Omdat twee staartjes gewoon koddig zijn ja.

De blinde rits, dat zacht frêle nekvelleke, de zon erop... 


Ik "stropte" de mouwen door een elastiek in de zoom te stikken.
Voor het speel-gemak.

Dansen met je schaduw.
Of hoe eenvoudig elk kinderleven eigenlijk zou moeten zijn.


Allez, genoeg met al die ooh, aaah, en waaw, tijd voor:

***PRAKTISCHE INFO***
  • Ik maakte een 98/104. Qua pasvorm is dit tussen de 3 en 4 jaar. Om te vergelijken: Babette is een standaard kleuter van 3,5. Volgens de Plopsa-meter is ze ergens tussen de 92 en 98 cm groot.
  • Bij winst wordt het stuk naar u opgestuurd op mijn kosten (binnen België). De zwarte kniekousen krijg je er gratis ende voor niets bij. Mijn kind hou ik wel zelf ;-).
  • Je kan lotjes kopen voor 2 euro per stuk. Eén lotje = één kans op winst (dat is hier al zo moeilijk niet hé). Het aantal lotjes is onbeperkt, dus laat u maar vollédig gaan. 
  • Het rekeningnummer waarop moet gestort worden is BE69 3770 2596 1378.
  • Te vermelden gegevens: 19 - naam - voornaam - aantal lotjes
  • Om geldig te zijn, moet ook onderstaand formulier ingevuld worden. Vergeet niet om het correcte nummer te kiezen: hier moet je dus bij nummer 19 zijn!
Bedankt allemaal!




Patroon: SVDHZ - Anna Lotte Fleur, met lange mouw, ronde kraag - maat 98/104
Stof: Soft Cactus - See You At Six - Triangles (mint) - Stof Op Zolder


Mijn Babelle vertoeft deze week in het gezelschap van:
11 Jace did it • 12 Straight Grain • 13 Spurrewubsie • 14 By Eva Maria • 15 Nononsonsmoms • 16 Staruur • 17 MamC • 18 Nele De Schepper • 19 Miezemuizejongskes • 20 Blanche
Gaat dat zien, gaat dat zien!

13 opmerkingen:

  1. <3 voor jouw model-met allures enal :) Nena past er jammer genoeg niet meer in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gemaakt! Jammer dat het niet Milo zijn ding is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geluk dat Elise dat tikkeltje kleiner is!
    Lotjes check!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi met die zwarte accenten en leuk dat het in een See you at six stofje is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wanneer volgt de loting? Benieuwd, hoop hoop hoop

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op 18 december... nog even tijd om vollen bak te duimen dus!

      Verwijderen
  6. Die snoezigheid alleen al...
    Dank je wel voor dit prachtige maaksel én je hartverwarmende enthousiasme!

    BeantwoordenVerwijderen