dinsdag 4 april 2017

Billieasy

Ja, die titel is nice hé. Vollédig zelfbedacht. Niet mee? => Billie + easy = Billieasy.
Flauw, I know. Maar ik wou even duiden hoe blij als een kind ik ben met zo'n makkelijk patroon dat nooit ontgoochelt.

Ik kocht een tijdje geleden op een stockverkoop bij Stof op Zolder een paneelstof. Daarop een stoere skater. Dat stofje riép gewoon "Estelle!". Zoals dat hier wel vaker gaat, kruipt dat stofje eerst in een wachtrij. En afgelopen week, einde van de examens, intrede van wat meer rust, was het van dat.

Ik tekende het patroon over in een grotere maat. Ik nam een 104 voor mijn 2jarige... en verlengde nog wat zodat ik ruim kon omzomen. De vorige versie (niet geblogd, constateer ik nu, wel op instagram te vinden #followme ) was er ene met boordstof onderaan. En wanneer er een buikje in het spel is, is er àltijd miserie. Mogelijke scenario's zoals daar zijn:
Scenario 1: boord netjes onder het buikje = accentueren van de probleemzone
Scenario 2: het kind reikt eens naar boven => boord boven het buikje = geen zicht
Scenario 3: het tussenstation: boord op het buikje, een stuk van de romper showend. Het kind komt nu stilaan in de eindfase voor rompers, enter hemdjes (onderlijvekes) en dus halve blote buiken. Ja sèg, 't is hier de nineties nie meer hé.

Intussen zijn we wel in de fase waarbij er effectief geposeerd kan worden. Met wisselend succes en enthousiasme:





Check die blik. Ik zie potentieel ;-).

Patroon: Zonen 09 - Billie
Stof: Stof op Zolder (naam van het stofje vergeten)

5 opmerkingen:

  1. Mo seg, écht hé, die Estelle mag toch niet meer cuter worden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je doelt op "ik ga haar anders opeten", dan zult ge toch een ticketje moeten kopen en in de rij aanschuiven ;-).

      Verwijderen
    2. ja ik sta daar ook al ongeduldig te wachten jong op zo een stuk Estelle <3

      Verwijderen