zaterdag 8 april 2017

Een Tijs voor baby Lars

De geboorte van Lars, het zoontje van een vriendin, viel samen met de lancering van een gratis salopette-patroon én de goesting om nieuwe stofjes te kopen (ok, die is er altijd, lege kasten, je weet wel #schaterlach #ironie). Maar dus: i-de-aal.

Ik maakte dus het "Tijs"-patroon voor Lars en dat ziet er zo uit:



Ik printte het patroon in maat 62. Had ik geweten dat het ventje in kwestie zo ienie-mienie was, had ik misschien een 56 gemaakt, maar uit ervaring weet ik hoe dat gaat: je krijgt stàpels kleren in die kleinste maten (begrijpelijk want dat is ook zo akoedjiewoedjiewoeee). Momenteel zwemt hij er dus nog wat in, maar allez, room to grow.

Over het patroon: ik had wat schrik want een salopette: definitely out of my comfort zone. Maar het wordt hier uitstekend uitgelegd! Ik maakte nul fouten en moest niks lostornen #grijns #preuslikfeertig.



De stof: ik vloog (vrij letterlijk want ik was on a light schedule, als de deadlineworker die ik ben...) samen met mevrouw Piepow door Stof op Zolder, met een doel: de streepjes uit de BLOS-collectie van About Blue Fabrics. De rol lag op de kniptafel, en ik vermoed dat het gewoon de kans nog niet gehad had om terug in de rekken te verdwijnen. Zalige french terry die heerlijk verwerkt. Ik deed een poging om de streepjes mooi te laten doorlopen en dat is (meestal) wel gelukt.



Ook met drukknopen maak ik geen ruzie meer. Dankzij het juiste alaam, zijnde een Prym-tang, gaat dat nu zeer goed. (voor niet-West-Vlamingen: alaam = gereedschap, nvdr)







Ik heb toch altijd wat zenuwen om een zelfgemaakt pakje af te geven. Hoe zit dat bij jullie? 

14 opmerkingen:

  1. Zo mooi!! Zo geslaagd, en zo uniek, daar moet je toch absoluut geen stress voor hebben, integendeel. Wat zou ik blij (geweest) zijn om zo'n salopette te krijgen voor één van mijn kids ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bekeek net jouw kroost en ik denk inderdaad dat zij niet meer in die maatjes passen ;-). Bedankt voor je reactie :-).

      Verwijderen
  2. Larsje gaat er goed mee staan over een paar maanden!! Merciiiii

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Stuur je me dan zeker een fotootje als hij het aan heeft?

      Verwijderen
  3. Supermooi gemaakt!!!
    Een echte Babelle is altijd super om te krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi gemaakt!!!
    Een echte Babelle is altijd super om te krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel tof! Hier ook een Tijsje op de kniptafel in dezelfde stof..
    Ik heb een haat-liefde verhouding met kamsnaps. Misschien toch maar eens zo'n prym tang kopen dan, gaat dat echt zoveel beter? Ik heb toch altijd het gevoel dat ze fragiel blijven..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zeer tevreden van die Prym tang... Heb sindsdien geen enkele keer meer gehad dat ik een kamsnap eruit moest gaan prutsen omdat ie scheef dichtgeduwd zat. Maar het openen is steeds met voorzichtigheid, dat wel. Ik las eens ergens dat je de kledingstukken best wast met de kamsnaps dicht. Geen idee of dat zoveel scheelt.

      Verwijderen
  6. Vaker zelfgemaakte pakjes geven dan gaat de schrik weg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig! ik heb inderdaad ook altijd een beetje stress bij een zelfgemaakt pakje, het is toch een stukje van jezelf hé dat je afgeeft

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci & Ja, dat is echt zo he! Veel persoonlijker dan een pakje dat je koopt in de winkel.

      Verwijderen